Warsztaty skierowane są do aktywnych naukowców, realizujących własne projekty badawcze: doktorantów, postdoków, adiunktów, leaderów grup badawczych.
Liczba miejsc: 25
Termin: cztery kolejne piątki od 6 do 27 marca 2015
Miejsce: Warszawski Uniwersytet Medyczny
Osoby zainteresowane wzięciem udziału w warsztatach prosimy o zarejestrowanie się pod linkiem:
IDEA 2 Business
TYLKO osoby, które otrzymają POTWIERDZENIE rejestracji wezmą udział w warsztatach. Warsztaty trwają cztery pełne dni. Nie ma możliwości przyjścia tylko w wybrane dni, ponieważ będziemy pracować nad Waszymi, prawdziwymi projektami. Szczegóły poniżej.
Warsztaty Idea 2 Business są prowadzone jako cykl 4 spotkań w czasie których rozwijany jest konkretny, realny projekt naukowy, taki który ma potencjał aby stać się zalążkiem biznesu. Rozwijając pomysł uczestnicy zgłębiają w czasie ćwiczeń (learning by doing) najważniejsze etapy budowania modeli biznesowych, tworzenia zespołów, zarządzania projektem. Nad pomysłem pracują zespoły, w których staramy się aby reprezentowane były różne kompetencje.
Pomiędzy spotkaniami członkowie zespołu wyszukują dodatkowe informacje, przeprowadzają krótkie badania i wywiady, tak aby jak najbardziej urealnić rynkowo końcowy efekt prac, którym jest teaser projektu. W trakcie warsztatów Idea 2 Business jest wiele iteracji, dyskusji i prezentacji, tak aby wszyscy uczestnicy mogli zapoznać się z pracą innych zespołów i wesprzeć je swoimi przemyśleniami. Warsztaty kończą się prezentacją przygotowanego pomysłu i jego obroną. Każdy zespół otrzyma informację zwrotną zawierającą sugestie odnośnie dalszej pracy.
Całość warsztatów została podzielona na powiązane ze sobą dwa bloki tematyczne:
„Modele biznesowe i strategia rozwoju start up’u” (moduł 1)
„Zarządzanie zespołem i projektem” (moduł 2).
W module 1 przy użyciu analiz i narzędzi przedstawionych na warsztacie uczestnicy stworzą model biznesowy dopasowany do projektu, nad którym aktualnie pracują i który posłużyć może jako kanwa przyszłego start-up’u. Sesja ta zakończy się prezentacją projektów.
W module 2 omówione wcześniej projekty zostaną przeanalizowane pod kątem doboru właściwych ludzi do realizacji projektu. Uczestnicy opanują podstawy wykorzystania elementów mapowania myśli i zarządzania projektem.
Zespół prowadzący warsztaty to trenerzy łączący kompetencje naukowe i biznesowe. Dlatego Idea 2 Busienss.
Liderem części biznesowej jest dr Andrzej Kuśmierz – Adiunkt w Katedrze Strategii Akademii Leona Koźmińskiego, dyrektor Centrum Zarządzania w Sektorze Zdrowia. Od 2000 roku prowadzi wykłady, warsztaty oraz doradztwo z obszarów przywództwa, strategii oraz e-biznesu. Doradza przedsiębiorstwom z branży biotechmed, IT, telekomunikacyjnej i medycznej. Jest promotorem oraz recenzentem ponad 100 projektów doradczych (związanych ze start up’ami, restrukturyzacją, wdrażaniem strategii) prowadzonych w ramach programów Executive MBA i Kozminski MBA. Jest mentorem europejskich projektów w konkursie start up’owym Intel Business Challenge. Od 2011 wspiera innowacje współpracując z funduszami i z naukowcami, którzy chcą zmienić swoje idee w biznes.
Warsztaty są prowadzone wraz z ekspertem dziedzinowym, który nadzoruje tematykę naukową.