Michał jest absolwentem Uniwersytetu Kardynała Stefana Wyszyńskiego na kierunkach socjologia i administracja. Ukończył także podyplomowe Studium Farmaekonomii, Marketingu i Prawa Farmaceutycznego w Szkole Biznesu Politechniki Warszawskiej oraz Studium Managerskie w Szkole Głównej Handlowej.
Swoją ścieżkę zawodową rozpoczął w wiodącej na rynku polskim spółce multimedialnej Axel Springer Polska (obecnie Ringer Axel Springer Polska), posiadającej w swoim port folio prasę ogólnopolską oraz serwisy internetowe. Michał był odpowiedzialny za wsparcie marketingowe i komunikacyjne wprowadzanych na rynek produktów. Koordynował także całokształt działań związanych z realizacją projektu „Media EQUAL” finansowanego z funduszy europejskich (wartość projektu: 10 mln PLN).
W latach 2009- 2012 odpowiadał za wizerunek i działania komunikacyjne w polskim oddziale Amgen, największej niezależnej biotechnologicznej firmy na świecie. Michał realizował działania z zakresu PR dla produktów z portfolio organizacji, koordynował realizację międzynarodowych projektów z obszaru Corporate Social Responsibility (CSR), realizował projekty internetowe oraz współpracę z organizacjami pacjenckimi. Dzięki jego zaangażowaniu Amgen otrzymał liczne nagrody m.in: Najbardziej Innowacyjny Produkt Roku, Lek Dwudziestolecia, Great Place to Work, Best Multinational Workplaces, Mama w Pracy. Zatrudniony przy realizacji projektu BASTION do 06.12.2014 r.